آیا نصب کابین دوش حمام زمان بر و سخت است ...

آیا نصب کابین دوش حمام زمان بر و سخت است؟

امروزه با کوچک‌تر شدن خانه‌ها افراد به دنبال این هستند تا از فضایی که در اختیار دارند حداکثر استفاده را داشته باشند. توجه به دکوراسیون داخلی و نحوه چیدمان آیتم‌های مختلف در خانه اهمیت زیادی دارد. سرویس بهداشتی و حمام یکی از بخش‌های مهم و تاثیر‌گذار در هر خانه هستند که باید به طراحی و ساخت آن‌ها توجه شود.

هنگام طراحی حمام، در نظر گرفتن فضایی مناسب برای کابین دوش بسیار مهم است. انتخاب کابین دوش هم به سلیقه افراد بستگی دارد. بنابراین هر فرد متناسب با فضای مورد نیاز، موقعیت قرارگیری شیرآلات حمام را انتخاب می‌کند. هر کسی می‌تواند با در نظر گرفتن شرایط، اقدامات فنی لازم برای نصب کابین دوش را انجام دهد‌. بدین ترتیب از فضای حمام حداکثر استفاده را برده و باعث زیبایی بیش‌تر این بخش از خانه می‌شود.

در این مطلب همراه ما باشید تا مراحل نصب کابین دوش حمام و سختی یا آسانی این فرایند را بررسی کنیم.

 

آیا نصب کابین دوش حمام زمان بر و سخت است؟

نصب کابین دوش باعث استفاده بهینه از فضای موجود می‌شود. کابین دوش با ایجاد زیبایی و جلوه‌ای خاص، یک‌ ایده مورد پسند برای اغلب مردم است که روز به روز استقبال بیش‌تری از آن می‌شود. البته ممکن است توسط بیش‌تر افراد یک کار سخت و زمان بر تلقی شود. به طور کلی نصب صحیح کابین دوش حمام به رعایت چند نکته مهم بستگی دارد. بنابراین اگر از یک فرد متخصص برای نصب کابین دوش کمک گرفته شود، دوام و ماندگاری این اتاقک هم افزایش پیدا می‌کند.

برای نصب کابین دوش به ابزارآلات زیادی احتیاج دارید‌. برای مثال باید با روش‌های مختلف نصب کابین دوش آشنا باشید و پیچ و مهره، ریل، مته برقی، لولا و... تهیه کنید. در مدل‌های مختلف کابین دوش، از دور دوشی‌های متفاوت استفاده می‌شود. مدل‌های ارزان قیمت امکانات کم‌تری دارند و بعضی مدل‌ها مجهز به امکانات پیشرفته‌تری هستند.

به طور کلی بهتر است برای نصب کابین دوش از یک نصاب حرفه‌ای کمک بگیرید؛ در غیر این صورت باید یک سری مهارت‌های خاصی را بلد باشید. از طرفی در صورت کمک گرفتن از یک متخصص در وقت و هزینه خود هم صرفه‌جویی کرده‌اید. نصب کابین دوش حمام اگر توسط فردی انجام شود که مهارت کافی ندارد، ممکن است بسیار سخت و طاقت‌فرسا باشد. در عوض یک نصاب در سریع‌ترین زمان ممکن کابین دوش حمام را برای شما نصب می‌کند. از طرفی ابزارآلات تخصصی مورد نیاز برای نصب را هم دارد.

 

بهترین قیمت کابین دوش حمام

 

برای نصب کابین دوش حمام از نصاب کمک بگیرید!

بعد از خرید کابین دوش حمام، گام بعدی نصب آن است که اهمیت بالایی دارد و باید توسط نصاب انجام شود. بعضی افراد ریسک نصب کابین حمام را پذیرفته و با تکیه بر مهارت و دانش فنی خودشان پیش ‌می‌روند. چنین افرادی ممکن است به کابین آسیب برسانند و لازم باشد تا هزینه‌های زیادی را برای تعمیر یا تعویض بپردازند. در حالی که اگر به یک نصاب ماهر و حرفه‌ای اطمینان کنند، کابین دوش حمام خیلی سریع و راحت  برای آن‌ها نصب شود. 

نصب کابین دوش حمام جزئیات خاصی دارد و نصاب باید از مهارت کافی برخوردار باشد. از طرفی رعایت نکات ایمنی و استفاده از ابزارآلات مناسب هم بسیار مهم است. نصاب کابین حمام با برخورداری از دانش و تجربه کافی، تمام جزئیات لازم برای نصب کابین را می‌داند. از این رو می‌تواند هزینه‌های مربوط به خرابی یا تعمیر کابین را کاهش دهد. اگر تمام مراحل نصب کابین توسط نصاب انجام شود، نیازی نیست هیچ مبلغی را به عنوان خسارت مالی بپردازید. به طور کلی نصاب می‌تواند بهترین مکان نصب را انتخاب کرده و با اندازه‌گیری دقیق فضا، کابین را در جای مناسبی قرار دهد. همچنین می‌تواند با استفاده از ابزار‌های مناسب، دوام و ماندگاری کابین دوش را بیش‌تر کند.

 

 

چگونه کابین دوش حمام را نصب کنیم؟

نصب کابین دوش به مهارت‌های فنی خاصی احتیاج دارد. از طرفی نصاب باید یک سری ابزارآلات تخصصی هم داشته باشد. چکش، دستگیره و لولا، آچار مخصوص، دریل و... از جمله ابزار‌های مورد نیاز برای نصب کابین دوش حمام هستند. پس از انتخاب محل نصب کابین دوش، اندازه‌گیری‌ها انجام می‌شوند. سپس محل قرارگیری سردوش حمام مشخص شده و شیشه به وسیله فریم‌ها و ابزار‌های دیگر در جای خود قرار می‌گیرد.

نصاب هنگام نصب کابین،  باید دقت و توجه کافی داشته باشد تا با اطمینان از اتصال پیچ‌ها، لولا‌ها و... کارایی کابین را افزایش دهد. امروزه کابین دوش حمام دارای مدل‌های جذاب و متنوعی است که هر فرد متناسب با سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کند. به طور کلی مراحل نصب کابین به صورت زیر انجام می‌شوند:

  1. محل نصب را انتخاب کنید.
  2. ابعاد محل نصب را اندازه‌گیری کنید.
  3. زیردوشی را نصب کنید.
  4. پنل دوش و سردوش را جایگذاری کنید.
  5. شیرآلات دوش را نصب کنید.
  6. با نصب کابین دوش و سونا، هرکدام را در جای خود قرار دهید.

اگر به کار‌های فنی علاقمند هستید نصب کابین دوش برای شما سرگرم‌کننده و جذاب است. در غیر این صورت ممکن است برایتان طاقت‌فرسا باشد و شما را به زحمت بیندازد.

 

مهم‌ترین نکات برای نصب کابین دوش حمام

  • برای نصب کابین حمام باید موارد خاصی را رعایت کنید تا نتیجه و عملکرد نهایی شما قابل قبول باشد. در ادامه مهم‌ترین نکات نصب کابین دوش حمام را مورد بررسی قرار می‌دهیم:
  • کابین‌های دوش راهنمای نصب دارند که بهتر است قبل از نصب آن‌ها را مطالعه کنید.
  • مکانی را برای نصب کابین انتخاب کنید که در آینده مجبور نباشید آن را تغییر دهید. تغییر در محل نصب کابین ممکن است هزینه‌های زیادی به همراه داشته باشد.
  • مکان مورد نظر شما باید تراز باشد تا احتمال نشت آب از زیر کابین را از بین ببرد‌.
  • قبل از شروع عملیات نصب مراقب باشید تا به شیشه‌ها ضربه شدیدی وارد نشود. با توجه به سکوریت بودن شیشه‌های کابین دوش، احتمال پودری شدن آن‌ها وجود دارد.
  • قیمت بالا ملاک کیفیت کابین نیست! خیلی از کابین‌های گران قیمت پس از مدتی خراب و فرسوده می‌شوند‌.
  • با استفاده از یراق‌آلات با کیفیت، از زنگ زدگی و خرابی کابین جلوگیری کنید‌. استفاده از یراق‌آلات بی‌کیفیت ممکن است باعث افتادن شیشه‌ها شود.
  • پس از انجام کار، با درزگیر سیلیکونی فضای بین شیشه و دیوار‌ها را پر کنید تا از عبور آب از شکاف‌ها جلوگیری شود.
  • برای جلوگیری از ایجاد رطوبت، سقف و دیوار‌های حمام باید کاشی کاری شود. ضد آب بودن دیوار‌ها، سقف و کف حمام هم بسیار مهم است‌.
  • هنگام نصب کابین، فضای کافی برای سرویس بهداشتی، شیر توالت و... در نظر بگیرید.

 

سخن پایانی

کابین دوش یا شیشه حمام یک اتاقک کوچک و ساده است که فضای اطراف دوش را از بخش‌های دیگر حمام جدا می‌کند. نصب این اتاقک نه تنها باعث زیبایی بیش‌تر فضا می‌شود، بلکه در جلوگیری از پاشیدن قطرات آب به اطراف و ایجاد رطوبت در این محیط موثر است. البته نصب کابین دوش یک روش مخصوص دارد که باید توسط یک نصاب حرفه‌ای انجام شود. در غیر این صورت ممکن است خسارت‌های زیادی به شما وارد کند.

نصاب کابین دوش با انتخاب بهترین مکان و اندازه‌گیری دقیق ابعاد، کابین دوش را در محل مناسب خود قرار می‌دهد. شما می‌توانید با خرید کابین دوش‌ها از شرکت لاریس، کابین مورد نظر را در کم‌تر از یک روز نصب کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره خرید محصول یا مشاوره قبل از خرید با شماره‌های 02188615388 یا 02188615389 تماس بگیرید. 

 

 

بهترین شرکت فروش کابین دوش

 

whats app
تماس با لاریس
تماس با لاریس